2009-11-27

Funderar på hur jag i hela fridens dagar ska orka adventspynta hemma.
Jag är så trött så det finns inte.
Har haft en tuff arbetsvecka med 16-timmarsdagar.
Om det nu vore så att man hade en ledig helg ändå, men icke! I morgon klockan 9.00 har vi specialbeställningar som ska ut. Senare på dagen har vi ännu mer fester att ta hand om.
Måste oxå lägga ihop smörgåstårtor till 70 personer i morgon för de ska ut på söndag morgon. Dessutom har vi ljusstöparafton på söndag.
Hur f-n ska man orka?
Har adventspyntat Mackerian och vandrarhemmet, tror jag får vänta ett tag med pyntet här hemma.

Känner mig lite nedvärderad som människa också. Fr.o.m. 1 dec. ska vi börja ta ut lön från vårt eget företag och jag har sagt upp mig från mitt fasta arbete inom kommunen. Detta innebär att vi måste försäkra oss själva och ta hand om pensionen mm. mm. Allt detta tänkte vi köra via Länsförsäkringar, som vi är kunder hos sedan flera år.
Idag fick jag ett personligt besök från vår kontaktperson på Länsförsäkringar där hon gav mig Gerts försäkringsbrev, men inte mitt. Istället kom ett nytt förslag från Länsförsäkringar där de tagit bort en del av mitt önskade avtal (den sk. skyddsförsäkringen, som utgår om man får en bestående sjukdom, ex. MS eller liknande). De hade dessutom höjt min premie från 1200 Kr till 1650 Kr pga att jag är överviktig!
Jag ska alltså betala 400 kr mer än Gert och jag får inte skyddsförsäkringen pga vad jag väger!
Jag blev både arg och ledsen.
Jag är aldrig sjuk och jag arbetar stenhårt, minst 13 timmar om dagen - har ett eget pensionssparande och är trogen kund hos Länsförsäkringar med både mitt vandrarhem och min restaurang och ändå blir jag behandlad som en mindre värd människa.
Usch.
Oj, det var skönt att få skriva ur sig.

Längtar efter nästa helg då mina älskade syskon med sambos och barn, mamma och styvfar kommer hit till Ed. Vi ska stöpa ljus, njuta av varandras sällskap samt spela bowling! Det ska bli härligt!

Kram på er, alla!

Inga kommentarer: