2009-11-25

Trött...

Är trött både i huvudet och i kroppen.
Sitter en liten stund och filosoferar innan det är dags att stänga ner butiken för ikväll.
Det har varit en bra dag.
Vi har levererat baguetter och sallader till Konsum som vanligt, men dessutom hade vi en beställning på 600 snittar som skulle hämtas halv fem i eftermiddags.
Vi har fått anställa en tjej på några timmar om dagen för att vi ska hinna med. Det har blivit en lättnad, måste jag säga. Jag kan lämna över en del arbeten till henne på morgnarna och då slipper jag stressa ihjäl mig själv. Jätteskönt.
Men, oj! Jag måste verkligen berömma vår prao-elev som vi haft hos oss den här veckan. Vilken tjej! Har aldrig träffat en femtonåring med sådan arbetsglöd. Superkul!

Nope.
Dags att plocka slevarna ur grytorna och förbereda inför morgonens beställningar.

Kram på er, alla!

Förresten. Kom just att tänka på att jag för precis ett år sedan satt och tittade på min lillebror som dansade magdans ihop med en halvnaken magdansös i en grotta på Tenerife. He-he.
Längtar tillbaka dit.
Grattis på födelsedagen brorsan!

Inga kommentarer: