2008-01-17

Live-cd?

Igår satt jag och lyssnade igenom lite inspelningar vi gjort när vi varit ute och spelat. Vi har spelat in nästan alla kvällar vi haft möjligheter till det under 2007 och det har blivit en hel del material. Vi har nog i alla fall 120 timmar med inspelat material. Detta gjorde vi för att vi fått önskemål om att släppa en live-cd under 2008 med våra bästa live-låtar.
Ha-ha!
Jag har väl haft en liten föraning om vilka låtar som gått bäst, men TJI vad jag bedrog mig. Alla låtar som vi tycker är tråkiga och dåliga - de låter f-n bäst, medan de jag trodde skulle vara bra är rena katastroferna.
Och så babblar vi enormt mycket mellan danserna. Med gäster, med oss själva och med ingen alls! På några ställen drar jag upp publiken framför scengolvet och ger dem en liten salsalektion innan vi drar igång med latino...
Så, mina vänner... Live-cd? Njae... Vi får nog spela in ett halvår till (om det inte ska bli en instrumental platta då, förstås...)

Här är ett litet smakprov:
www.daggdroppen.com/sway.mp3

Kram på er!

Inga kommentarer: