2008-01-22

Hårresande!

Jag MÅSTE verkligen klippa håret.
När jag kammar ut det i vått tillstånd, så räcker det ner till skinkorna. Det syns för det mesta inte att jag har så långt hår, eftersom det är så lockigt och jag har det alltid uppsatt.
Det var lättare när jag bodde i Värmland och spelade i dansband på heltid. Då blev jag sponsrad av en frisör, som tog hand om mitt hår.
Jag har inte varit hos en frisör sedan jag flyttade hit till Dalsland. Om jag har behövt toppa mig, så har jag gjort det själv. Det är fördelen med att ha lockigt hår; det syns inte om man klipper snett.
Njae.... Nu när jag tänker efter, så var faktiskt mitt hår under frisörbehandling året efter jag flyttade hit, men det är det senaste, och det var faktiskt ett hembesök.
Men vart ska jag vända mig?
Jag litar inte på någon NY frisör / frisörska.
Jag hatar verkligen när man kommer in hos en ny frisör och så säger de: -Åh, så slitet hår du har i topparna, vi måste klippa av minst halva längden för att du ska få ordning på detta.
Och dum som man är låter man dem hållas, för att sedan kliva ut från salongen och konstatera att man aldrig mer vill gå dit.
Och jag kan ju inte med att åka till Karlstad bara för att toppa mig och lägga i några slingor med vår-färg...
Hmm...
Jag får fundera lite...

Inga kommentarer: