2008-01-07

Har du laddat batterierna?

Ja, det är den stora frågan. Har du hunnit ladda batterierna inför det kommande halvåret innan det är dags för semester?
Jag skulle inte tro det...
För visst är det så, att man längtar efter jullovet - det ska bli så skönt att få ledigt ett tag. Grejen är bara att man slutar ett par dagar före jul, och har man då förpliktelser som i vårt fall: familj och vänner kommer på besök, det ska spelas upp till jul - och nyårsdanser, det ska göras i ordning alla papper på företaget (vilken tur att vi har Lotta på redovisningsbyrån vi anlitar) plus att det dessutom kommer turister(!) som vill bo hos oss på Daggdroppen.
Allt som vi har gjort under jullovet är ju väldigt roligt och härligt, men det jag menar är bara - vi har inte fått en enda ledig dag!!! Jag kan tänka mig att det är på det här viset för de flesta och så känner man ånger och bävan inför att börja arbeta igen.
En tröst är dock att det faktiskt har vänt mot ljusare tider nu. Varje dag blir lite längre och tar oss närmare den underbara vårsolen. Snart är mörka januari slut och då har vi bara februari och mars kvar, sedan är våren här! Tjolahopp!!!
Förresten, det var väl skönt att vi äntligen fick tillbaka telia efter flera dagars uppehåll. Undras just om de har någon form av garanti som en del elbolag har - att om man inte har tillgång till internet så blir de ersättningsskyldiga efter ett visst antal timmar. Måste kolla upp detta, för vi kunde inte ta emot bokningar online på tre och ett halvt dygn.
Näe... Kram på er alla - dags att ta en promenad. (Måste ju börja promenera bort julmaten nu, jag har lovat min syster att jag ska bada med min systerdotter i Kumlasjön i sommar och då krävs det att jag får bort åtminstone 25 kg innan jag tar på mig baddräkt inför främmande människor).
Tjingeling!

Inga kommentarer: