2008-04-03

Men, Gunnar!!!

När jag kom hem på lunchen idag, så släppte jag in alla katterna. Sedan åkte jag tillbaka till jobbet. Jag mår alltid bäst när kissarna är inne, för då vet jag att det inte händer något med dem. IN MY DREAMS!
Tro't eller ej, men när jag kom hem efter arbetsdagens slut, så sitter dom där på trampen och hälsar mig välkommen hem!!!
-Mjau! sa Gunnar, Vi har väntat på dig. Nu vill vi in och käka...
-Prrrr... sa Pysan, Jag vill lägga mig i mitt fönster!
-Pip, sa Oskar, (för han tycker ju inte om att jama, som vi alla vet) Var har du varit?!?
-Grrrrr, väste Pysen under trädgårdsbordet, där han sin vana trogen hade burit hem lite fågel, som bidrag till vår gemensamma middag. (urk)

Jag tänkte att jag nog har jobbat lite för mycket och slagit ut närminnet, eftersom jag absolut hade för mig att alla älsklingarna var inne när jag åkte iväg förut.
Nåväl, glad i hågen släppte jag in alla och startade datorn. Sedan gick jag ut i köket och satte på kaffe.
Döm om min förvåning, när jag ser Gunnar utanför köksfönstret!!!
Men "Gud i Himmelens Vilda Parader" (Åh, vilket underbart uttryck jag lärt mig från tv-serien "Rent Hus")

Jag släppte in Gunnar och gick ut till datorn, då jag upptäckte att fönstret stod öppet. Jaha! Tänkte jag. Gert öppnade nog här inne innan han stack till jobbet och när jag öppnade dörren till sovrummet, så kunde katterna smita ut!
Jag stängde fönstret och gick ut till tvättstugan.

Gissa vem som satt utanför min ytterdörr när jag kom tillbaka från tvättis?

Jo; GUNNAR!

WHAT??????

Ut i sovrummet. Jo,fönstret stod öppet.
Men, hallå? tänkte jag och stängde återigen.
Hämtade kaffet i köket och satte mig fundersam ner på sängkanten, när min söta, lilla pissemisse satte sig på fönsterbrädan och ÖPPNAR handtaget och buffade med huvudet på fönstret tills det gick upp! Han var jättestolt!!!

Så nu måste jag köpa barnsäkra fönster.

Tjingeling!
(Tur att det inte var mitt huvud som spökade)

4 kommentarer:

ÖrebroScrapbookingSällskap ÖSS sa...

Ja, usch, jag har ständigt dåligt samvete för rökningen... :-(
Hur bar du dig åt för att sluta?
Har du slutat tidigare men åkt dit igen?
Jag har ju hållt upp, i upp till ca 2 år vid två tillfällen... och börjat "feströka" efter ett tag, med resultat att fastna igen. Blir så trött på mig själv!

Å Lille Gunnar verkar vara en katt med huvudet på skaft! Företagsam minsann.
Du skriver så bra, och roligt, ett rent nöje att läsa dina texter! :-)

Mia sa...

...määäh, blev annat id. Men jag antar att du ser att det är jag som vart inne å tjötat igen, fniss...

Anonym sa...

Gunnar är en fantastisk liten krabat! Döpt efter Herr Johansson, som du kanske förstår. Det är en Hällabrottsling. Kanske därför han är så busig?

Mia sa...

Ja, Hällabrottslingar är inte å leka med. *S*
Jag minns inte om jag hann träffa lille Gunnar Johansson. Han måste ju vara gammal som gatan vid det här laget?!
Vi har numer åxå en svart och vit misse, vid namn Missy.