2008-01-30

Snälla sol vill du lysa...

...så vi alla slippa frysa...

Usch. Snöblask när man vaknade. Ingen höjdare. All planering blir dessutom helt fel. Man räknar ju inte med att det ska ta mer än 4 minuter till vandrarhemmet (när man scootrar). Så fort snön kommer så måste jag gå och det tar betydligt längre tid.
Idag är det min tur att stå för fikat på Gamla Real (vi ska ha möte med festkommittén) och jag hade planerat att göra min lilla specialare: Tonfisktårta på hönökaka. Rackarn's otur hade jag när jag skulle handla och hönökakan var slut.
Min syster hade en ypperlig idé: Gör rullar av tunnbröd med god fyllning i.
Sagt och gjort. Nu har jag köpt ingredienser så jag ska göra tre sorters tunnbrödsrullar: skagenröra, gubbröra & pepparrotsost med rökt skinka. Mums-mums.
Speciellt gott för mig idag, då jag har "nuttrat" i tre dagar.

Förresten, syrran skickade ett mail idag med följande länk:
Hur är detta möjligt????

Kram på er!

Inga kommentarer: