2008-01-14

Jag stegar vidare...

Känner lite ångest idag efter helgen som passerat.
Jag har ju lovat min syster att jag ska bada i Kumlasjön tillsammans med min systerdotter i sommar. Därför är jag medlem på tappa.se och promenerar, motionerar och snålar in på kalorier.
Vet ni! Det blir som ett gift! Man stegar och stegar och knappar in varenda lite kalori man petar i sig. Jösses!
Alla fina resultat på tappa.se blev lite sämre i veckogenomsnittet när jag lade in lördagens resultat. Nästan inga steg (bara 5700) och 1870 kcal. Dessutom slank det ner 2 koppar glögg och en irish coffee.
Suck...
Får väl kämpa på hårdare idag istället.
Nu ska jag i alla fall snart ut på dagens promenad. Det är 6000 steg till vandrarhemmet - vilket innebär att varje dag jag går fram och tillbaka till vandrarhemmet, plussar jag på stegen med 12000.
Det skulle vara så roligt att gå med i Friskis & Svettis, men jag vill inte gå dit själv. Hmm...
Det är prova-på kurser den här veckan. Jag kanske vågar?

Inga kommentarer: